Mesto Rožňava z Brzotínskych skál

Szlovák Karszt Nemzeti Park

Kiindulópont: Jólész

Cél: Berzétei-szikla

Az út leírása: Közepesen igényes, félnapos vagy egész napos.

Jólész - Lukács-bükkös - Leánykő - Lukács-bükkös - Berzétei-szikla

Jólész és Leánykő-szikla közötti túra kezdetét egy meredekebb emelkedő jelzi, amely körülbelül 1,5 km hosszú. Miután megmásztuk ezt a szakaszt, egyenesen a Szilicei-fennsíkra érünk. Innentől kezdve az út viszonylag lapos, nem sok az emelkedő. A kék jelzés elkísér minket a Lukács-bükkös nevű kereszteződéshez. Ezen a ponton forduljon balra, és kövesse a zöld jelzést. Néhány perc múlva egy nagy rétre ér, amit egy kereszteződés követ, aminek neve Leánykő-szikla elágázás (Odbočka na Dievčenskú skalu). Egy enyhe emelkedő követve folytatja útját, amelynek a végén egy kilátó található. A Leánykő-szikla látható a Rozsnyói-medence, a Szepes-Gömöri-érchegység, a Török-hegy, Krasznahorka vára és a Magas-Tátra. Ugyanezen az útvonalon jutunk vissza a Lukács-bükkösi kereszteződéshez. Innét egyenesen haladjon tovább a zöld túraútvonalon a Berzétei-szikla irányába. Rövid séta után lombhullató fák között eljut a "Berzétei-szikla elágazás" turisztikai útkereszteződéshez. Körülbelül 15 perces út után gyönyörű kilátás nyílik Rozsnyóra és a környező falvakra. Jó idő esetén láthatjuk a Magas-Tátra vagy a Király-hegy csúcsait.

Tippünk:

Ha maradt még energiája, javasoljuk, hogy a Lukács-bükkös kereszteződéstől tegyen egy rövid sétát a kék ösvényen a Szilice irányába. Körülbelül 1 kilométer után elérjük a legmélyebb függőleges szakadék bejáratát a szlovákiai karsztos föld alatt. A Kis Zsomboly 142 méter mély. A kilátóról közvetlenül a kísérteties fekete torkába nézhetünk.