Mesto Rožňava z Brzotínskych skál

Národný Park Slovenský kras

Východiskový bod: Jovice

Konečný bod: Brzotínska skala

Opis trasy: Stredne náročná, poldenná až celodenná.

Jovice – Lukáčova bučina – Dievčenská skala – Lukáčova bučina – Brzotínska skala

Začiatok turistiky z Jovíc na Dievčenskú skalu sa nesie v znamení strmšieho stúpania, ktoré trvá približne 1,5 km. Po vyšliapaní tohto úseku sa dostaneme rovno na Silickú planinu. Odtiaľ je už cesta pomerne rovinatá, bez väčšieho prevýšenia. Modrá značka nás sprevádza až do rázcestníka s názvom Lukáčova bučina. Na tomto mieste odbočíme doľava a nasledujeme zelenú značku. Po niekoľkých minútach prídeme na veľkú lúku, kde nájdeme rázcestník s názvom Odbočka na Dievčenskú skalu. Čaká nás tu mierne stúpanie, na konci ktorého sa už nachádza vyhliadková plošina. Z Dievčenskej skaly máme možnosť vidieť Rožňavská kotlinu, Volovské vrchy, vrch Turecká, Hrad Krásna Hôrka i Vysoké Tatry. Rovnakou trasou sa vraciame späť až k rázcestníku Lukáčova bučina. Odtiaľ rovno pokračujeme po zelenej turistickej značke smerom na Brzotínske skaly. Po krátkej prechádzke medzi listnatými stromami prídeme k turistickému rázcestníku Odbočka na Brzotínsku skalu. Po zhruba 15 minútach cesty nás z nej čakajú krásne výhľady na Rožňavu a okolité obce. Za priaznivého počasia môžeme zazrieť vrcholce Vysokých Tatier či Kráľovu hoľu.

Náš TIP:

Ak Vám zostala energia navyše, odporúčame si od rázcestia Lukáčova bučina urobiť krátku zachádzku po modrej značke v smere na Silicu. Po približne 1 kilometri sa dostanete ku vchodu najhlbšej vertikálnej priepaste v krasovom podzemí Slovenska. Malá Žomboj je hlboká 142 metrov. Z vyhliadkovej plošiny sa možno pozrieť priamo do jej strašidelného čierneho hrdla.