Chata Zeme
A fotó szerzője: Lucia Vargová

Kerékpártúra Chata Zemébe

A Chata Zeme-be vezető kerékpártúrát nagyjából Rožňavské Bystré község közepén, a főút mellett, a 229-es számú ház mellett kezdjük. A burkolatlan úton egy mellékutcán át kanyarodunk, ahonnan a rétre, mássz át a füves terepen az erdőbe. Ebben tartjuk magunkat a skálán. Nem hagyjuk magunkat sok oldalfordulástól kísérteni.

Körülbelül 2 km megtétele után útkereszteződéshez érünk, jobbra fordulva néhány métert továbbhaladunk, majd balra tartva a legmeredekebb lejtőn kezdünk pedálozni.

Felkapaszkodunk az útvonal legmagasabb pontjára, és egy hatalmas tölgy alatt csatlakozunk a zöld jelzésű PJ Šafárik ösvényhez. Ettől a pillanattól kezdve az út pontosan ki van jelölve, és nincs miért letérni róla. Jobbra visszük, és nem hagyjuk el Chata Zeméig.
A zöld jelzésű ösvényt egy rövid szakaszon benőtték a málna- és szederágak, ezért vigyázzatok, ne tövist szedjetek, inkább lassítsatok és szedjetek be néhány édes bogyót.

Amikor megérkezik úticéljához, lenyűgözi a fenséges tölgyfa, amely alatt Chata Zeme áll. Ez a név állítólag onnan ered, hogy az embereknek voltak itt földjeik, népies nevén földjeik. A nyaraló körüli tisztás gondosan karbantartott, rögtönzött kandalló ülőhellyel, alkalmi menedéket biztosító pavilon, de szükség WC is található.

A jól megérdemelt pihenő és kötelező fotódokumentáció után a háttérben a kerékpárral és a házikóval, ugyanazon az útvonalon térhetünk vissza, vagy a zöld jelzésű útvonalon haladhatunk tovább. Néhány méter után egy emlékműre bukkanunk, amelynél jobbra tartva délkelet felé ereszkedünk le a Plánka tisztásra. Legyen óvatos, ha lefelé halad, az út meredek és köves.

A Plánka tisztástól kb 100 méterre, a Zimná voda patak irányával szemben található egy kút. Felfrissülés után továbbmegyünk a patak irányába, és élvezzük az ereszkedést Rožňavské Bystré faluba. Legyen óvatos azokon a helyeken, ahol az út keresztezi a medrét.

Az úticél tengerszint feletti magassága: 708 m tengerszint feletti magasságban
Útvonal hossza oda-vissza: 10 km
Tengerszint feletti magasság: 348 m
GPS: 48.6848931N, 20.4503581E

A további 19 csúccsal kapcsolatos feltételek és további információk a Facebook Vrchárska koruna Gemerská oldalán és a www.vk-gemer.sk weboldalon találhatók.