Chata Zeme
Fotka od: Lucia Vargová

Cyklopotulka k Chate Zeme

Cyklopotulku k Chate Zeme začíname približne v strede obce Rožňavské Bystré pri hlavnej ceste, vedľa domu číslo 229. Odbočíme po nespevnenej ceste bočnou uličkou, z ktorej sa vydáme na lúku a stúpame krížom trávnatým terénom až do lesa . V ňom sa držíme na zvážnici. Nenecháme sa zlákať mnohými vedľajšími odbočkami .

Zhruba po 2 km sa dostávame na rázcestie, stáčame doprava a pokračujeme pár metrov, následne sa držíme vľavo a zahájime šliapanie do najstrmšieho svahu.

Vystúpame až na najvyšší bod na trase a pod mohutným dubom sa napájame na zeleno značený chodník P. J. Šafárika. Od tejto chvíle je cesta precízne značená a nie je už dôvod z nej vybočiť. Vydáme sa po nej doprava a neschádzame z nej až po Chatu Zeme .
Zeleno značená cesta je na krátkom úseku poprerastaná konármi malín a černíc, preto buďte opatrní, nezbierajte tŕne, ale radšej spomaľte a nazbierajte si pár sladkých plodov .

Pri príjazde do cieľa vás ohromí majestátny dub, pod ktorým stojí Chata Zeme. Toto pomenovanie je vraj odvodené od toho, že tu ľudia mali pozemky, ľudovo nazývané zeme. Čistinka okolo chaty je starostlivo udržiavaná, nachádza sa tu provizórne ohnisko s posedením, altánok, ktorý poskytuje príležitostný úkryt, ale i pohotovostné WC.

Po zaslúženom odpočinku a povinnej fotodokumentácii s bicyklom a chatou v pozadí sa možno vrátiť tou istou cestou, alebo môžeme pokračovať po zeleno značenej trase. Po pár metroch natrafíme na pamätník, pri ktorom sa držíme vpravo a klesáme smerom na juhovýchod až na čistinku Plánka. Pri zjazde zvýšte opatrnosť, cesta je strmá a kamenistá.

Asi 100 metrov od čistinky Plánka proti smeru toku Zimná voda sa nachádza studnička. Po osviežení pokračujeme v smere toku potoka a užívame si zjazd až do obce Rožňavské Bystré. Buďte opatrní v miestach, kde cesta prechádza cez jeho koryto .

Nadmorská výška cieľa: 708 m n.m.
Dĺžka trasy tam i späť: 10 km
Prevýšenie: 348 m
GPS: 48.6848931N, 20.4503581E

Podmienky a viac informácií o ďalších 19tich vrcholoch nájdete na facebooku Vrchárska koruna Gemerská a webe www.vk-gemer.sk.